כל הפרויקטים
אהבנו-הופכים קניות לתרומה
הפרויקט של
אליאב אללוף
כמה כסף אני מוציא על מתנות ושופינג בשנה? מה אם 30% מהסכום הזה יגיע לנזקקים?איך הם ירגישו?ואיך אני ארגיש?אם אהבתם, תתחילו להפוך קניות לתרומה.
103%
49,470
מתוך 48,000
0
נותרו
224
תומכים
הכל או כלום.הפרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 23/09/2015

בקצרה:

 

"אהבנו" היא חנות אינטרנט שמאפשרת לרכוש מוצרים שווים במיוחד של מעצבים ויוצרים ישראלים מובחרים, כאשר עד 30% מסך כל רכישה מועבר כתרומה לאחד ממבחר פרויקטים חברתיים למען הקהילה.

הלקוח שרוכש, בוחר לאיזה פרויקט מועבר הכסף ילדים חולי סרטן, כלבים וחתולים במצוקה, תינוקות נטושים, חיילים בודדים, ועוד ומקבל לאחר מכן עדכון מלא איזה שינוי חוללה התרומה שלו.

המוצרים מגיעים עם שליח עד הבית, בתוך 3 ימים ממועד הרכישה.
לקוח שאינו מרוצה מכל סיבה שהיא, מקבל את כספו בחזרה, ללא שאלות.

המחיר של המוצרים זהה למחירים במקומו אחרים.
הלקוחות אינם משלמים יותר כסף על המוצרים – במקום להרוויח כסף, החנות מעבירה עד 30% כתרומה בשם הלקוח שקונה (הלקוח אף מקבל קבלה לצרכי מס בגין תרומה). יזמי הפרויקט, שושי אורן ואליאב אללוף, אינם מקבלים שכר או דיבידנדים. עבורם זו תרומה חברתית למדינה.

המטרה: על הדרך, בלי להתאמץ, להפוך את השופינג שלנו (גם) לתרומה.

----

 

 

איך הכל התחיל?

 

 

לפני כמה שנים, הצטרפתי כחבר עמותת חיבוק ראשון, שמטפלת בתינוקות נטושים. אחד הדברים הראשונים שהפריעו לי היה שסיוון, מנכ"לית העמותה, אישה מדהימה שבאה לעשות עבודת קודש, מבלה את רוב זמנה בגיוס כספים – חיזור אחר תורמים, סלבס והפקת אירועים.

 

חשבתי איך אפשר לסייע, והקמתי פרויקט גיוס המונים בהדסטרט, שבמסגרתו מי שתמך בחיבוק ראשון, קיבל בתור צ'ופר את אחד המוצרים של "נוקיל'ה". למשל, אם תמכת ב-150 שקלים, תוכל לקבל שמלה מסתובבת לילדות שזה מחירה הקמעונאי – כאשר יוצרת השמלה מקבלת את המחיר הסיטונאי – 60 שקלים. ושאר הכסף מכסה את הוצאות (עמלות כרטיסי אשראי והדסטרט ועלות משלוח – ומרבית הכסף מועבר כתרומה לחיבוק ראשון.

סה"כ, גייסנו בפרויקט כ-34 אלף שקל, שזה היה נחמד, אבל השאיר אותנו עם תחושה מוזרה: זה היה די הרבה עבודה בשביל סכום לא גדול.

זמן מה לאחר מכן, ישבתי יחד עם אשת עסקים מצליחה ופילנתרופית בשם שושי אורן, ושאלתי אותה: מה היה קורה אם לא היינו מוגבלים לפרויקט של חודש, עם עמותה אחת ועם מעצבת אחת?

מה היה קורה אם היינו מקימים אתר שבו אנשים היו יכולים לקנות מוצרים של יוצרים ומעצבים ישראלים – ובאופן אוטומטי, 30% מהכסף היה מועבר לפרויקט חברתי לבחירתם?

מה היה קורה, אם היתה טכנולוגיה שהיתה הופכת באופן אוטומטי חלק מהקניות שלנו לתרומה לפרויקטים של עמותות קטנטנות שלא מתמחות בגיוס כספים?

שושי חייכה אלי ואמרה: "הו, זה היה נפלא".

זה היה הרגע שבו "אהבנו" נולדה.

זה היה הרבה יותר מסובך ממה שחשבנו. הטכנולוגיה, העיצוב, גיוס המעצבים והיוצרים המתאימים, גיוס עמותות מתאימות. הכל לקח הרבה יותר זמן ועלה הרבה יותר כסף ממה שבכלל דמיינו לנו. עשינו טעויות, שילמנו עליהן בזמן ובכסף, ואז התחלנו מחדש.

ועכשיו אנחנו ממש קרובים ו... חסר לנו קצת כסף כדי להגשים חלום.

----

 

 

מה זה בעצם אהבנו?

 

אהבנו זה משהו שהופך קניות לתרומה.

ויש כאן כמה אתגרים:

1.    הקהל שמעניין אותנו, הם אנשים אוהבים לרכוש דברים מיוחדים. הם לא רוצים לקנות כמו כולם. יש להם את האמירה שלהם, את הייחוד שלהם. הם לא רוצים מוצר לא איכותי סתם בשביל התרומה. 
המוצר צריך להיות וואו. 
זה אומר מיוחד, זה אומר סטנדרטים גבוהים של ייצור, זה אומר המון מגבלות תפעוליות של מלאים, של לוגיסטיקה.
לא פשוט...

2.    כשהם תורמים, הם אוהבים לדעת כמה דברים:
א. לאן הולך הכסף שנתרם
ב. שכל הכסף שנתרם – לא רובו – כולו – יגיע למטרה
ג. שהתרומה שלהם עושה הבדל

בגלל זה באהבנו התרומה הולכת לפרויקט ספציפי, ולא לעמותה. כל הכסף הולך למטרה, ומי שמנהל את הפרויקט מעדכן במהלכו ו/או בסופו מה קרה. 
גם אם העברת רק 20 שקל לקניית מחשב נישא לילד נכה, אתה תקבל עדכון כאילו תרמת 20,000 שקל. 
דין כפרוטה, כדין מאה.

 

וזה מה שעשינו.

אתה נכנס לאתר, ובוחר את המוצר שהכי אהבת. כדאי למהר, כי יש יחידות בודדות מכל פריט. מה שראית היום, כנראה לא יהיה פה עוד שבוע. 
מה שמוצר עולה כאן, הוא עולה במקום אחר. זה לא עולה יותר אצלנו.
ההבדל הוא שב"אהבנו", במקום שהרווח ילך לממן את המרצדס של הבעלים של רשת האופנה, אצלנו הוא הולך לפרויקט חברתי – לפרויקט שאתה בוחר.

 

ככה, אתה קונה מיוצרים ומעצבים ישראלים, ועוזר לעסקים קטנים, רובן נשים, אגב; אתה קונה מוצרים ייחודיים, אם זה לך ואם זה כמתנה, שעושים וואו; ואתה עושה טוב לדברים שקרובים ללבך, מבלי להוציא יותר כסף.

זה כל כך פשוט וטבעי, שאנשים בטוחים שיש כזה כבר.

אז במקום לחשוב אם יש כזה או היה כזה, תשאלו את עצמכם: כמה כסף אני מוציא על מתנות ושופינג בשנה? מה אם 30% מהסכום הזה יגיע לנזקקים? לחולים? איך הם ירגישו? ואיך אני ארגיש?

 

 

אם אהבתם, תתחילו להפוך קניות לתרומה. תתמכו באהבנו. תעזרו לנו לעזור לכם לעשות טוב.

להרשמה לניוזלטר אהבנו: http://ahavnoo.com

 

---

 

 

היזמים

 

שושי אורן, אשת עסקים ופילנתרופית, מייסדת רשתות שילב ו-TINYLOVE.

אליאב אללוף, בעל חברת ייעוץ לשיווק במדיה חברתית בישראל ובחו"ל.
שותף ב"LIKE AND SHARE", סוכנות לשיווק באמצעות אנשים. 

------

 

 

כלבים זה אני!

תמונה של תורג'י, ששון ומופאסה מהיום שננטשו בקופסת הקרטון:

 

תמונה של תורג'י המתוק שצולמה ב19.8.15 (3 שבועות לאחר שננטש).

 

 

טעימה מהמוצרים:

 

------

 

------

 

------