כל הפרויקטים
CirculAir
הפרויקט של
גיא סחריה
CirculAir - מערכת האוורור המתוחכמת והראשונה שבאמת מצליחה לאוורר את חלל הרכב!
100%
150,068
מתוך 150,000
0
נותרו
155
תומכים
הכל או כלום.הפרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 10/07/2014

גם לכם נמאס להיכנס לרכב לוהט בימי הקיץ? גם לכם נגרמו נזקים מהחום הגבוה?

בעזרתכם חזון ה- CirculAir יתגשם ויהפוך את החיים של כולנו לנעימים יותר!

CirculAir הינה מערכת אוורור ייחודית וחדשנית שמיועדת להפוך את חיינו ורכבינו לקרירים יותר בימי הקיץ הלוהטים. היא מורכבת משרשרת חוליות בהן מאווררים שפועלים בלי הרף להחלפת האוויר החם שבחלל הרכב, באוויר טרי מחוץ לו.

כל אחד יכול! התקנה מהירה, קלה וחד פעמית

מערכת ה-CirculAir נבנתה כך שתתאים לשימוש והתקנה קלים במיוחד. מניחים אותה על החלון, מתאימים את האורך, נועלים אותה בפשטות וזה הכל. ניתן להמשיך להוריד ולהעלות את החלון כרגיל גם בעת ש-CirculAir מותקן מבלי חשש שיפול.

רגע, לא קיים משהו דומה?

במידה ועקרון קירור חלל הרכב ישמע לכם מוכר, זאת כיוון שאכן היו נסיונות בעבר של מוצרים לקירור חלל הרכב. העובדה העיקרית אודות מוצרים דומים היא זו:

אין כיום ולו מוצר אחד שאכן מצליח בפעולה יעילה של קירור חלל הרכב

מלבד העובדה החשובה הזו, מתאפיינים מוצרים אחרים בחסרונות רבים  - לא מתאימים למרבית הרכבים, מרעישים בעת נסיעה, דורשים התקנה מסורבלת, מבטלים את השימוש בחלון, בעלי מקור אנרגיה יחיד ופוגעים במראה של הרכב.

CirculAir היא המערכת הראשונה מסוגה והיחידה שתצליח ליצור שינוי משמעותי של טמפרטורות בחלל הרכב בעת החניה. העיצוב המתוחכם ושימוש במספר גדול של מאווררים ותאים סולריים איכותיים, מצליח ליצור תחלופה ראויה של אוויר בחלל הרכב וליצור שינוי של ממש, זאת בניגוד למה שקיים כיום.

העיצוב הייחודי של ה-CirculAir מצליח בעת ובעונה אחת לשלב יתרונות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

עמידות בפני פריצות ותנאים קשים, התקנה ופירוק מהירים וקלים, שימוש נוח בעת נסיעה, התאמה למרבית הרכבים הקיימים בשוק ועיצוב שלא פוגע במראה הרכב.

להורדת טמפרטורה בחלל הרכב יש משמעויות רבות וחשובות כגון: חיסכון בדלק, נוחות, ניקוי גזים רעילים, הענקת סיכוי לנוסע הלכוד ברכב, מניעת כוויות, הקטנת בלאי הרכב ושמירה על בריאות הנוסעים.

קצת בהרחבה על המשמעות של השימוש במערכת:

עשוי להציל חיי פעוט\ה שנשכחו ברכב - לצערנו הרב אנו שומעים מדי שנה על מקרי מוות ופגיעה בפעוטות וילדים שנלכדו או נשכחו ברכב לוהט. הסיבה לכך היא בראש ובראשונה הטמפרטורה הגבוהה אליו מגיע חלל פנים הרכב, סיבה נוספת היא מחסור בחמצן. צינון חלל הרכב, הורדת הטמפרטורה והחדרת חמצן עשויים לתת הזדמנות נוספת להורה במידה ושכח פעוט ברכב או במידה ופעוט נכנס לרכב וננעל בתוכו. טמפרטורות נמוכות יותר מאטות את קצב עליית חום הגוף של הפעוט ויאפשרו להורה להגיע לעזרתו בזמן שנחשב לקריטי.

הורדה ושמירה על טמפרטורה נוחה - כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה - חוזרים לרכב מבילוי בים, שלווים ומאושרים, פותחים את הרכב ומזדעזעים מהטמפרטורה הגבוהה שנוצרה בו.

ברכב בו נעשה שימוש במערכת אוורור, נמצאה טמפרטורה נמוכה יותר בחלל הרכב בהשוואה לרכב ללא מוצר זה. הדמיות ונתונים שונים מראים שלאחר שלב הנדסי ראוי, מערכת ה-CirculAir צפויה ליצור הבדל של כ-30% בטמפרטורות (משתנה שתלוי בגורמים שונים כגון צבע הרכב, מיקומו וכו').

חיסכון בדלק – המאמצים לקרר את חלל הפנים באמצעות מזגן הרכב מתבטאים בצריכת דלק גבוהה יותר ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר. שימוש ב- CirculAir יקטין את השימוש במזגן ויקנה חיסכון בדלק למשתמש.
שומר על הבריאות  – הוכח שטמפרטורה גבוהה ברכב (מעל ~65 מעלות) גורמת לפליטה של מספר גזים רעילים ומסרטנים. ההנחיה הבריאותית היא לאוורר את חלל הרכב באמצעות פתיחת חלונות ודלתות בכניסה הראשונית למשך כשתי דקות. מערכת ה-CirculAir שומרת על טמרפטורה סבירה ומוציאה את אותם גזים רעילים החוצה בעת השימוש בה.
מונע כוויות – הורדת הטמפרטורה ברכב מונעת את התחממות סביבת הנהג והנוסעים. פריטים כמו חגורת בטיחות והגה אשר עלולים לגרום לכוויות על עור חשוף נשארים בטמפרטורה נוחה שלא תאפשר לכך לקרות.
שומר על ערך הרכב – באמצעות המוצר הטמפרטורות ברכב לא תגענה לרמות של פגיעה אסטטית בחלל הרכב, מה שישמור על ערכו וימנע בלאי מואץ.
לעיצוב מערכת ה-CirculAir יש חשיבות מכרעת ליעילותה:
עמיד בפני פריצות ותנאים קשים – CirculAir נבנה תוך חשיבה על מקרי הקיצון בהם הוא עלול להימצא - ניסיון פריצה לרכב, טמפרטורות גבוהות, תנאי מזג אוויר קשים, רוחות ועומסים רבים. החומר ממנו עשוי המוצר עמיד בפני חום גבוה ותנאי מזג אוויר קיצוניים, אינו דורש תחזוקה ובנוי בצורה ייחודית בה הוא לא פוגע בביטחון הרכב ולא מהווה "פירצה קוראת לגנב". 
התקנה קלה – התקנת המוצר מסתכמת בשני חלקים - התקנת המוצר על החלון ומיתקון הפאנל הסולארי. צורתו הייחודית של המוצר הופכת את ההתקנה על החלון לפשוטה כך שתתאים לכל אחד ותוך שניות ספורות בלבד. לאחר מיקום CirculAir על החלון מניחים את הפאנל הסולארי במיקום נוח לפי בחירת בעל הרכב תוך חשיבה על חשיפה ממושכת ככל הניתן לקרני השמש. ניתן להניח את התא הסולרי או להצמידו באמצעות פטמות ואקום לכל מקום: על השמשה האחורית או הקדמית, בתוך חלל הרכב, על חלון הנוסע, בחלון השמש (היכן שקיים) או על גג הרכב כשאין חשש לגניבה, שם יעילותו מקסימלית. עם המוצר יסופק חיבור לשקע 12V שיאפשר שימוש שוטף ב-CirculAir תוך שימוש ברכיבים אלקטרוניים שיגנו על מצבר הרכב.
התאמה – צורתו הייחודית של המוצר תוכננה כך שיתאים לרוב המוחלט של הרכבים הקיימים בשוק כיום. צורת ה"חוליות" הייחודית מקנה למוצר את היכולת להתאים באופן מושלם לחלון ישר, קשתי, קטן וגדול. מערכת המסילות של המוצר מאפשר לו להכפיל את אורכו ולהתאים בעת והעונה אחת לרכב מסחרי גדול ולמכונית מיני קטנה. לאחר ההתאמה המוצר מתקבע לחלון והופך להיות חלק ממנו, מה שמאפשר ליושבים לרכב להשתמש בו כרגיל. 
עיצוב ואסתטיקה - למרות כל יתרונותיו ויכולותיו, CirculAir מצליח לשמור על פרופיל דק (עוביו כרגע פחות מסנטימטר אחד), לא בולט פנימה או החוצה, נטמע במראה הטבעי של הרכב ואינו משמיע רעש בעת פעולתו. כיוון שאינו בולט החוצה, גם בעת נסיעה הוא משתלב עם האווירודינמיקה של הרכב וכמעט אינו משמיע רעש.
קלות התקנה ופירוק – המוצר אינו מזיק בשום אופן שהוא לרכב, זאת כיוון שהתקנתו איננה דורשת קידוח, הברגה חיצונית או התקנה מקצועית. ניתן להסירו בשניות ספורות בלבד מבלי להשאיר סימנים וכך לשמור על ערך הרכב.
מה נעשה עד כה?
כרעיון שנולד לפני יותר משנה, CirculAir עבר כברת דרך לנקודה שבה הוא נמצא.
נבנו ותוכננו כשמונה אבות טיפוס שונים עד שנבחר העיצוב המנצח, נבנתה תכנית עסקית מקיפה, הוחל תהליך רישום פטנט ואינספור שעות מחקר בכלל הנושאים הקשורים לפרויקט.
התהליך מלווה על ידי מספר יועצים בעלי נסיון עשיר בתחומי הטכנולוגיה, ייצור בשווקי חו"ל, ניהול עסקים וחשבונאות:

ראובן אולמנסקי - מהנדס אווירונאוטיקה, בעל תואר שני במנהל עסקים, מרצה ליזמות טכנולוגית, עסקית וחברתית בבית הספר לניהול של אוניברסיטת בן גוריון ובמוסדות אקדמיים נוספים. במהלך קריירה עסקית עשירה אשר התפרשה על פני יותר מ-30 שנים, שימש ראובן בתפקידי הנדסה וניהול בכירים בארגונים גדולים, וביניהם אינטל, כור תעשיות והתעשייה האוירית, ולאחר מכן הקים מספר חברות הזנק טכנולוגיות. כיום משמש ראובן כיו"ר חברת היעוץ Leading Edge וכשותף בקרן ההשקעות Wadi Ventures.
גיורא גולן - מהנדס מחשבים מהטכניון, בעל ותק של 31 שנים כמהנדס ומנהל בתחום ההיי-טק, סמנכ"ל חברת צורן לשעבר. בעל ניסיון עשיר בניהול פרויקטים וצוותים במוקדים גיאוגרפיים שונים, עם דגש על סין וטייוואן. חזר מסין לאחרונה לאחר תקופה של 3 שנים בה היה אחראי על חטיבה עיסקית עם היקף מכירות שנתי של מעל 100 מיליון דולר. בעל ידע נרחב וקשרים רבים בכל הנוגע לרכש וייצור בסין.
נתן אליס - רו"ח נתן אליס היה עד לאחרונה שותף מנהל בפירמה גלובלית לראיית חשבון, פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel

לנתן ניסיון מקצועי רב, הן בארץ והן בחו"ל, בתחומי ביקורת וייעוץ כלכלי במגוון תחומים, ביניהם ניתן למנות: גיוסי הון, הפרטות, תוכניות עסקיות, נושאים כלכליים שונים ועוד. כיום נתן ממלא תפקידים של חבר דירקטוריון ויועץ כלכלי לגופים עסקיים שונים.

מדוע אנו צריכים את סכום המימון?

כדי לקבל את המוצר הראשון יש לעבור דרך רצופת מכשולים. תכנון, ייצור, ייבוא, הרכבה, בקרת איכות, אריזה, תקינה, שינוע, אחסנה, פרסום, שיווק, שירות לקוחות ועוד. כל שלב בתהליך הוא קריטי ויש להתייחס אליו במלוא הרצינות וההשקעה. מבין אלו, השלבים הקריטיים ביותר הם הבאים:

פיתוח הנדסי

כדי שמערכת ה-CirculAir תעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו, יש צורך בהליך פיתוח הנדסי ועיצוב ראויים ויקרים. התהליך ההנדסי הוא השלב הקריטי בפרויקט בו נקבעים כל תכונות המוצר הסופי, ומה שעתיד להפוך אותו ליעיל ושימושי ביומיום. פיתוח הנדסי ראוי צריך להיעשות על ידי חברה רצינית שיש לה את היכולת לתכנן את המוצר הטוב ביותר. לאחר מסע חיפושים נרחב נבחרה חברת אינטוויז'ן (Intovision) לתהליך, שהראתה את היכולת והנכונות הבולטות ביותר להפוך את CirculAir למוצר ברמה חסרת פשרות.

ייצור ושימוש ברכיבים איכותיים

שלב הייצור הוא השלב שעלותו הגבוהה ביותר. כדי שהיחידה הראשונה תרד מפס הייצור ותהיה מוכנה ללקוח הראשון, יש צורך בתבנית יקרה, חומרי פלסטיק ורכיבים אלקטרוניים. החלקים שייוצרו ייובאו ארצה למפעל קטן בו תיערך בקרת איכות מקיפה, הרכבה, אריזה ושילוח.

תכניות לעתיד

CirculAir בתצורה הנוכחית שלו עונה על צורך חשוב ביותר, אך לא מן הנמנע שישולבו בו טכנולוגיות חדשניות ועזרים נוספים. דגמים עתידיים של CirculAir עשויים לכלול מנגנון זיהוי מתקדם לשכחת ילדים, התראה בפני גניבה, שילוב של GPS ויכולות איתור ומעקב, אמצעי תקשורת כגון בלוטות' ותקשורת סלולרית וחיישנים נוספים שיעזרו לשגרת החיים ולבטיחות של כולנו ברכב ובדרכים.

הכח בידיים שלכם!

בעזרת רכישה מוקדמת ומוזלת תוכלו לעזור לנו להמשיך ולפתח את הפרויקט ולהפוך את CirculAir למוצר שכולנו נוכל להנות ממנו.

תודה!